Showroom

Heeft uw onderneming een showroom voor uw assortiment? Maakt uw onderneming gebruik van de mogelijkheid om op (grote) beurzen een eigen stand neer te zetten met daarin uw assortiment? Heeft u een prachtig assortiment dat in een showroom of stand goed kan worden gepresenteerd aan uw (potentiele) klanten, zodat u deze makkelijk kunt verleiden tot aankoop?

Aandacht

Het begeleiden van klanten door de showroom is een uitdagende bezigheid. Uw verkopers zullen er alles aan doen om de klant zoveel mogelijk producten te laten zien. Er moet immers geschreven worden. Maar tijdens het noteren van de wensen van de klant is de aandacht weg. Uw medewerker schrijft de wensen op, maar waar is dan de aandacht van de klant? Heeft uw verkoper op dat moment in de gaten waar de klant naar kijkt of waar hij naar toe wil?

Grotere orders

Met de juiste gereedschappen zijn uw verkopers in staat om hun aandacht bij de klant te houden. Daarnaast is het mogelijk (en ook in de praktijk bewezen!) dat u met gemak grotere orders kunt schrijven. Stapt u over van een papieren systeem naar een geautomatiseerd verkoop systeem, dan raakt de klant zijn overzicht kwijt. Hij weet niet hoeveel regels er zijn verkocht, 1 pagina of bijna 2?!?

Professioneel

Naast deze voordelen zijn er tal van mogelijkheden om uw systeem nog meer te professionaliseren. Hierbij kunt u denken aan nette afdrukken eventueel met foto's van de producten, direct inzicht in de verkoop totalen, gebruikmaken van alle prijsafspraken van de klant zelf, enzovoorts... Professioneler kunt u niet overkomen!

beursverkoop